Stridavka.cz
Rádi bychom znali vaše názory na vizuální zpracování plakátů a dalších materiálů na podporu střídavé péče.
Už několik let používáme PLAKÁTY (viz obrázek vpravo), LETÁKY, samolepky a velkoplošné billboardy se stejným motivem, v naší tradiční žluté barvě, s nápisem „Děti potřebují oba rodiče“, případně „Děti potřebují mámu i tátu“.
V podobném duchu – jen s obrázkem holčičky – je potištěno i naše TRIKO.
Vyzkoušeli jsme ovšem i trochu jinou grafiku:
Budeme rádi, když nám napíšete své nápady a návrhy na textové a grafické zpracování materiálů – navrhnete výstižné a krátké slogany, pošlete kvalitní fotografie apod. Vaše názory zohledníme při zpracování dalších kampaní.
Můžete psát do diskuse pod článkem a na náš e-mail: PROPAGACE@STRIDAVKA.CZ
Uvítáme také vaše připomínky k dalším možnostem podpory střídavé péče. Některé jsou uvedeny na stránce STŘÍDAVKA – JAK JI PODPOŘIT?
25. 8. 2015 at 19:41
Samozřejmě výše uvedené je jen takový nástřel a hodně amatérské řešení (nejsem odborník). Lepší by bylo pravděpodobně kontaktovat odborníka na marketing, rétoriku a komunikaci, případně si alespoň vyhledat odpovídající literaturu z oborů rétorika, marketing, komunikace, která se na druhou stranu může občas hodit i v jiných situacích. V tomto ohledu mám své hodně výrazné limity a jsem si jich vědom. Přestože jsem měl možnost nahlédnout do knih s tímto tématem, případně jsem některé i četl, nemohu o sobě mluvit jako o člověku, který by tyto záležitosti ovládal v dostatečné míře na nahrazení zkušeného odborníka s praxí. Mám pouze částečný přehled o možnostech a obsahu dané problematiky.
Navíc tady jsou další nevýhody – n
25. 8. 2015 at 19:44
Pěkné plakáty, na těch nových se mi líbí především profesionálnější grafika. Možná bych o něco zvětšil písmo hlavního sloganu.
Přesto bych ale vylepšil jednu věc.
Pokud chci totiž někoho oslovit, musím zapůsobit v první řadě na jeho cit (a v druhé mít připravené kvalitní podložené argumenty, např. na webu). Snažil bych se tedy plakátem vyvolávat emoce jako strach, vztek, soucit, nenávist, lítost, případně jejich kombinace s odpovídajícím výstupem (zlost -> frustrace -> lítost => sounáležitost -> přízeň), (smutek -> zamyšlení -> pocit závazku => očekávání -> aktivita). Taky by bylo dobré využít text (klidně oznamovací větu), ve kterém je položena otázka, nebo spíše údaj, kterého se člověk musí chtít dopátrat (např. vynecháním faktu, zmíněním neznámého příběhu, apod.)Bylo by zajímavé využít např. skutečné příběhy (např. z knihy „Příběhy mužů“, seriálu „Pošta pro Tebe“, případně od jinud). Např.
Nebyl bych alkoholíkem, kdybych znal tátu.
Když jsem potkal tátu, rozbrečel jsem se.
a pod takovým sloganem řešení nebo ukázku, v čem je stridavka.cz užitečná s odkazem na web:
Prosazujeme střídavou péči.
Pomozte mi na https://www.stridavka.cz !
Z hlediska vyvolávání emocí se mi více líbí text a zpracování staršího plakátu se sloganem „Děti potřebují mámu i tátu.“
25. 8. 2015 at 19:56
Výhodou je, že jde o schémata, které jsou ověřené a mají výsledky. Navíc položená otázka způsobí, že bilboard člověka zaujme (Proč by ten kluk nebyl alkoholik, kdyby poznal tátu?), případně text způsobí pocit, díky kterému bude člověk mít potřebu situaci řešit a vydrží mu to až do doby, kdy přijede k počítači a otevře si stránky.
PS:
Nevýhody, které vyklouzly v závěru jsou, že je navržený text příliš dlouhý pro čtení při jízdě z auta, což by bylo možné částečně řešit umístěním bilboardu na místo s omezením rychlosti, případně hustým provozem (kde na druhou stranu budou naštvaní lidi v dopravní zácpě a možná nebudou ochotní reagovat na nějaké bilboardy).
25. 8. 2015 at 20:26
možná zkusit i něco trochu více konfrontačního
kromě obecného rozšíření povědomí o existenci nějaké střídavé péče
a vymezení se k „nadstandardnímu“ (víkend/14 dní +nějaké odpoledne)
něco jako „zastavte diskriminaci otců (v opatrovnických soudních řízeních)“
nebo „otcové mají právo na střídavou výchovu (svých dětí)“
jinak obecně z marketingu – definovat cílové skupiny a jak na ně působí
25. 8. 2015 at 20:43
uvést ta hrozivá čísla kdy dítě přijde o péči jednoho z rodičů
by také nemuselo být špatné – absolutně / v procentech
to stěžejní by mělo vždy upoutat na první pohled (největší, velký kontrast)
tedy asi více alarmující (i při letmém pohledu), tak aby to více upoutalo pozornost
vpravo dobře vyniká stridavka.cz, ale vlevo naprosto zaniká
25. 8. 2015 at 20:55
Díky za připomenutí cílových skupin. Na popisu osob, ke kterým chci mluvit před tím, než začnu vymýšlet argumenty jsem úplně zapomněl.
25. 8. 2015 at 21:01
Z estetického hlediska by ta žlutá barva lépe vynikla na jiném pozadí. Nemusí být rovnou černé, ale zvážil bych nějaké gradienty (v závislosti na barvě textu) světle zelená – tmavě zelená, oranžová – červená, blankytná – tmavě modrá jako nevýraznou barvu na pozadí po uvážení barvy okolí bilboardu.
25. 8. 2015 at 21:58
největší „reklamu“ dělají nálezy ÚS a související články/prezentace
bohužel u těch soudkyní co rozhodují v prvním stupni je zatím odezva
stále příliš slabá a tendence ke starým zažitým pořádkům velmi veliké
25. 8. 2015 at 22:11
možná ještě k akcentaci té rovnosti
„zachovejte (svým) dětem péči obou rodičů (je to v jejich nejlepším zájmu)“
nebo „nediskriminujte otce v péči o děti“
příp. i nějaká vhodná citace přímo od ÚS – s podpisem autority
25. 8. 2015 at 22:37
pracovat s pojmy, kterými se zaklíná prostistrana:
Střídavá péče je v nejlepším zájmu dítěte.(A pod tím menším písmem či kurzívou: Výbor OSN pro práva dítěte)
Střídavá péče = stabilita vztahů s oběma rodiči
Výlučná péče = ztráta jednoho z rodičů
Střídavá péče = zachování rodinného života
Proč?
Výsečový graf : táta 5 dní – máma 25 dní měsíčně..
Mám jednu postýlku a stabilní výchovné prostředí. Stabilně mi chybí táta.