Pro Libertate
–
Vážení,
jsme opakovaně informováni o tom, že některé školy a školská zařízení se, s odkazem na existující mimořádná opatření Ministerstva zdravotnictví ČR, metodiky Ministerstva školství, tělovýchovy a sportu, příp. z vlastní iniciativy, podílejí na závažném porušování právních předpisů České republiky a tím i práv dětí a jejich rodičů.
Tímto Vás důrazně upozorňujeme na následující skutečnosti:
1. Izolaci či karanténní opatření je oprávněna nařídit výhradně krajská hygienická stanice v podobě správního rozhodnutí. Podmínkou jeho účinnosti je pak jeho řádné doručení účastníku řízení v souladu se správním řádem. Jedná-li škola na základě zprávy KHS „doručené“ formou e-mailu, SMS zprávy nebo i jen telefonicky, nejedná na základě jakéhokoliv existujícího rozhodnutí, ale na základě nicotného aktu KHS a tedy zcela svévolně.
2. Řada škol v září roku 2021 znemožnila mnoha dětem přítomnost ve škole právě na základě takového nicotného aktu KHS. Navíc současně umožnila přítomnost ve škole dětem, které se dříve podrobily očkování proti onemocnění covid-19. A to přestože je notorietou, že i očkované osoby mohou přenášet koronavirus SARS-CoV-2. Zvýhodnění očkovaných dětí má tak povahu diskriminace dětí neočkovaných a současně umožňuje, aby očkované děti virus dále šířily.
3. Školy si v poslední době přisvojují vlastní pravomoci, zasahují proti dětem, které nedodržují mimořádná opatření, a to fyzicky či kázeňskými tresty, nebo jejich hrozbami. Jediným orgánem, který je oprávněn vymáhat (a to v rámci správního řízení) dodržování mimořádných opatření MZ, je orgán ochrany veřejného zdraví (krajské hygienické stanice). Nikoliv školy nebo jejich zaměstnanci, a to ani na půdě školy. Kdokoli si přisvojí tuto pravo moc náležející orgánům ochrany veřejného zdraví, může se dopustit trestného činu.
4. Řada škol si nastavila vlastní pravidla pro tzv. ochranu zdraví žáků, studentů a personálu před šířením onemocnění covid-19. Ať již jde o nošení ochranných prostředků tam, kde to mimořádné opatření nenařizuje, znemožnění účasti na akcích škol pro žáky či studenty, kteří nebyli očkováni proti onemocnění covid-19 apod. Tento svévolný postup školy je v příkrém rozporu se zákonem a je neoprávněným zásahem do Listinou zaručených základních práv a svobod žáků a studentů.
5. Některé školy nabízejí žákům a studentům možnost očkovat se proti onemocnění covid-19 přímo ve škole (někdy za podpory zřizovatelů). Očkování osob do 18 let proti onemocnění covid-19 je však nepřípustné bez souhlasu obou rodičů, přičemž tento postup školy je svévolným zásahem do rodičovských práv rodičů a v konečném důsledku může způsobit nevratné zdravotní poškození. Pouze rodiče dítěte jsou oprávněni se rozhodnout, zda chtějí či nechtějí své dítě očkovat. Toto jejich rozhodnutí musí být podpořeno jejich svobodným a informovaným souhlasem, založeném na znalosti zdravotního stavu jejich dítěte.
Upozorňujeme Vás, že podobnými kroky se škola i osoba, která tyto kroky nařizuje, vynucuje či provádí, s největší pravděpodobností dopouští některého z následujících (příp. i dalších) trestných činů:
__________________________________________________________________________
§ 146
Ublížení na zdraví
(1) Kdo jinému úmyslně ublíží na zdraví, bude potrestán odnětím svobody na šest měsíců až tři léta.
(2) Odnětím svobody na jeden rok až pět let bude pachatel potrestán, spáchá-li čin uvedený v odstavci 1
a) na těhotné ženě,
b) na dítěti mladším patnácti let,
c) na svědkovi, znalci nebo tlumočníkovi v souvislosti s výkonem jejich povinnosti,
d) na zdravotnickém pracovníkovi při výkonu zdravotnického zaměstnání nebo povolání směřujícího k záchraně života nebo ochraně zdraví, nebo na jiném, který plnil svoji obdobnou povinnost při ochraně života, zdraví nebo majetku vyplývající z jeho zaměstnání, povolání, postavení nebo funkce nebo uloženou mu podle zákona, nebo
e) na jiném pro jeho skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině, národnost, politické přesvědčení, vyznání nebo proto, že je skutečně nebo domněle bez vyznání.
(3) Odnětím svobody na dvě léta až osm let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví.
(4) Odnětím svobody na pět až deset let bude pachatel potrestán, způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 smrt.
§ 328
Přisvojení pravomoci úřadu
Kdo neoprávněně vykonává úkony, které jsou vyhrazeny orgánu státní správy, územní samosprávy, soudu nebo jinému orgánu veřejné moci, nebo kdo vykoná úkon, který může být vykonán jen z moci úřední orgánu státní správy, územní samosprávy, soudu nebo jiného orgánu veřejné moci, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.
§ 402 trestního zákona
Apartheid a diskriminace skupiny lidí
(1) Kdo uplatňuje apartheid nebo rasovou, etnickou, národnostní, náboženskou nebo třídní segregaci nebo jinou podobnou diskriminaci skupiny lidí, bude potrestán odnětím svobody na pět až dvanáct let.
(2) Odnětím svobody na deset až dvacet let nebo výjimečným trestem bude pachatel potrestán,
a) uvrhne-li činem uvedeným v odstavci 1 takovou skupinu lidí do těžkých životních podmínek, nebo
b) vystaví-li takovým činem takovou skupinu lidí nelidskému nebo ponižujícímu zacházení.
(3) Příprava je trestná.
__________________________________________________________________________
S ohledem na to, že jsme Vás tímto přípisem na shora uvedené upozornili, bude jakékoliv protiprávní jednání v budoucnu nutné považovat za jednání úmyslné.
Pro doplnění informací Vám zasíláme odkaz na několik dokumentů, obsahujících rovněž velice relevantní informace ke shora uvedenému. Doporučujeme Vám jejich prostudování.
Závěrem naléhavě upozorňujeme, že znaky skutkové podstaty uvedených trestných činů budou naplněny i v případě, že k jejich spáchání dojde na základě existujícího mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví apod.
V případě, že kterákoliv škola či školské zařízení nebo jednotlivý pedagog či nepedagogický pracovník bude jednat shora popsaným způsobem i po obdržení tohoto upozornění, bude proti odpovědným osobám bez dalšího upozornění iniciováno trestní oznámení k příslušným orgánům činným v trestním řízení.
Pro Libertate – Institut práv a a občanských svobod, z. s.
JUDr. Tomáš Nielsen, předseda
Důležité odkazy :
Okomentovat