Petr Kozelka
–
Traumatizující zážitek má za sebou teprve dvanáctiletá dívka, která doplatila na to, že její rodiče nebyli schopni se mezi sebou domluvit na péči.
Po tahanicích nakonec soud rozhodl, že dívka má být matce odebrána a předána otci. Úředníci a policisté dítě od matky odtrhli přímo na ulici, přičemž podle matky i svědků zasahující policistka dítě dokonce zaklekla. Policie ale jakékoli pochybení odmítla.
K akci přistoupil soudní vykonavatel v polovině letošního ledna na ulici v Ústí nad Labem. Z jeho zprávy pak v rozhodnutí citoval královéhradecký soud, když potvrzoval rozhodnutí o odebrání dítěte.
„Nechceme divadlo“
V textu, který má Právo k dispozici, stojí, že pro odebrání byl volen citlivý a šetrný přístup s ohledem na zájmy dítěte.
„Teprve když bylo z přístupu matky i nezletilé zřejmé, že výkon nebude možno realizovat v klidu a bez problémů, byla požádána o součinnost policie. Matka nezletilou chránila a schovávala ji u sebe, nezletilá se fyzicky bránila a kopla i policistku,“ napsal soud.
Z celého zásahu existuje audiozáznam nahraný na telefon matky. „Vy tu chcete hrát nějaké divadlo? Domluvíme se na tom, že ten výkon proběhne v klidu,“ říká na nahrávce muž, podle všeho soudní vykonavatel, který zavolal policii. „Máme tady nezletilou s maminkou. Děvče s námi nechce jít. My nechceme hrát nějaké divadlo a chtěl bych vaši součinnost,“ žádá o pomoc.
U odebrání dítěte byla i sociální pracovnice, které dívka měla tvrdit, že chce být s otcem. V jednu chvíli na ni zvýšeným hlasem útočí. „Celou dobu jsi mi lhala, proč jsem to teda sepisovala, proč jsi mi lhala?“ takřka křičí. „Já tam prostě nechci jít, ani s policajtama,“ brečí na nahrávce dívka.
Po příjezdu policejní hlídky se situace zjevně vyhrotila. „Nech mě bejt!“ křičí dívčí hlas. „Nebudete snad používat násilí,“ volá matka. „Přestaňte ji stresovat, co to máte v ruce, řekněte mi své jméno,“ rozkazuje policista. „Vem ji tam zezadu,“ sykne policista zřejmě na svou kolegyni. Následně se na nahrávce ozývá pláč a křik. Po chvíli zní klidný hlas soudního vykonavatele: „Nebojte se, o holčičku je postaráno.“
Pak se ozve mužský hlas, který se rozčiluje nad proběhlou scénou. „Okamžitě to chce právníka. Tohle bych hnal k soudu, aby násilím takhle brali dítě. Dokonce ji i zaklekli, to je pravda, ta policajtka ji rvala násilím,“ popisuje muž.
To potvrdil Právu i další svědek. „Měli jsme zrovna s kolegy pauzu a šli jsme ven. Najednou jsem uslyšel jekot a viděl jsem, jak policajtka drží malou holku, která volala: ‚Mami, mami!‘ Když se holka pokoušela přijít k matce, tak ji ta policajtka shodila na zem a držela kolenem. Pak ji s další ženskou napůl odnesly a napůl odtáhly,“ popsal.
Policie: Profesionální zákrok
„Působilo to na mě opravdu hrozně a z mého pohledu zcela nepřiměřeně. Přece k dítěti se musíte nějak chovat. Kolega už chtěl běžet té holce na pomoc, ale pak si všiml, že ti lidé mají policejní uniformy,“ dodal muž.
Právo se s dotazem, zda policistka skutečně zaklekla dvanáctileté děvče, obrátilo na vedení ústecké policie.
„Po vyhodnocení všech dostupných objektivních důkazů nedošlo ze strany policistů vůči nezletilé či ostatním přítomným osobám k jakémukoli pochybení. Uváděné informace se nezakládají na pravdě, což bylo potvrzeno z kamerových záznamů. I přesto, že tato událost byla vyhrocená, tak se policisté chovali profesionálně a snažili se situaci zklidnit, a to primárně s ohledem na přítomnost dítěte,“ napsala mluvčí Veronika Hyšplerová.
Matka svou dceru od zákroku neviděla. „Byť je z průběhu provedeného výkonu zřejmé, že výkon rozhodnutí pro nezletilou zjevně znamenal psychickou zátěž, současně však z jeho popisu vyplývá, že k uvedené situaci zásadní měrou přispěla svým přístupem sama matka. Lze jen dodat, že sebelepší příprava soudu na výkon rozhodnutí tak, aby byl co nejšetrnější s ohledem na zájmy dítěte, nevyváží nedostatek vzájemného respektu k právům dítěte tak, aby k podobným situacím nedocházelo,“ okomentoval zásah opatrovnický soud.
Převzato z Novinky.cz
16. 5. 2023 at 9:31
Už jste se někdy setkali s výsledkem, že by chrabrá a neomylná policie uznala dobrovolně vlastní pochybení?! Přiznala vlastní exces? A že by aktivně vystoupili všichni udatní ochránci a bojovníci za práva dětí, občanů? Kde je nyní schovaná vládní zmocněnkyně Laurenčíková, předcházející a současná poslankyně prof. Válková?
Mnozí rodičové, především tatínkové dobře znají podobnou situaci v pátek, kdy si mohou převzít ke „styku“ vlastní děti od maminek. Maminka děti nepředá a tatínek zavolá českou odvážnou policii. Ta
sice naštvaně přijede, ale lživě překvapivě tvrdí, že nic nemůže, že je třeba obrátit se na OSPOD a soud? Hle, jak se umí v takové situaci vymlouvat. Najednou jim protiprávní jednání matky vůbec nevadí. Přivolaná „teta“ z OSPOD lživě tvrdí, že dítě nelze nutit. Nelze nebohé dítě splnit pravomocné soudní rozhodnutí?! Měly by si v tom rozporném přístupu dámy z OSPOD udělat jasno a nedělat si legraci ze slušných rodičů, lhát dětem a poškozovat jejich výchovu a práva.
Při tomto brutálně násilném výkonu byla jistě jiná „teta“ z OSPOD.
Můžeme poděkovat, že díky Kozelkovi se do médií dostane zpráva o takových smutných připadech, než to bude překryto tragickou zprávou jiného pisálka o nějakém úmrtí dítěte v Krkonoších nebo v jiném státě.
16. 5. 2023 at 11:38
Stejně si ale říkám, zda má smysl nutit už takhle velké děti. Tuším, že už od dvanácti let se hodně bere na zřetel jejich názor, a že se s nějakým syndromem PACS už ani nepočítá. Kromě toho v takovém věku se může jenom zabejčit a na popud proti otci pak utíkat z domova. A jak to skončí? No přeci ústavní péčí, takže v přímém důsledku nebude mít dítě ani otec, ani maminka, a na té dívce se to akorát jenom psychicky podepíše. Jako příklad uvádím Sofii Krajníkovou Fiordalisovou, která byla v šesti letech odebrána matce a poslána k otci do Argentiny. A i dnes v dospělosti podle jejích vyjádření v médií s ním moc dobrý vztah nemá.
16. 5. 2023 at 20:24
Bohužel i děti 12+ jsou manipulovatelné a v některých případech je v jejich zájmu je „nutit“ ke styku, ale ne takto brutálním způsobem. Těch případů zmanipulovaných 12+ zavrhujících rodiče bezdůvodně, je poměrně hodně.
17. 5. 2023 at 7:05
No ona ta manipulace zacina mnohem, mnohem driv, nez to dojde takhle daleko. Jak jsem se k memu prekvapeni dozvedel – casto zacina uz v „cele“ rodine, kde dobre nefunguji vztahy. Vetsinou to vsichni okolo ignoruji, toleruji dlouhodobe nepredavani druhemu rodici … Vetsinou to konci tak, ze to uplne vysileny rodic vzda, o dite a vztah s nim proste „prijde“.
17. 5. 2023 at 11:43
Ve 12+ bych nemluvil ani tak o manipulovatelnosti, ale spíš o vypočítavosti, které mohou rozvádějící se rodiče zneužít. Náctiletí se pak snadno nechají „koupit“ rodičem, který jim slibuje drahé dárky apod. Aspoň já jsem se s tím setkal ve svém okolí, kdy dvanáctiletá dívka střídala lásku k mamince a tatínkovi jako ponožky. Jakmile si maminka, kterou tak strašně nesnášela, a odmítala, že navzdory soudnímu rozhodnutí prostě odešla k tátovi, našla zazobaného partnera, ihned si najednou uvědomila, jak je jí maminka dobrá. Zase ty děti tak neidealizujme.
17. 5. 2023 at 14:10
To ale není manipulace, to je dětský oportunismus. Já ale mluvím o manipulacích, a to zejména ve formě nutnosti dítěte volit mezi rodiči, kdy jeden rodič těžce poškozuje vztah dítěte k druhému rodiči, v horších případech i zastrašuje a zneužívá moci, včetně soudní moci. Ani 12+ tomu často nejsou děti schopny čelit, ať už z důvodu nedostatku kritického myšlení, životních zkušeností, nevyzrálosti, nebo emocionální a faktické závislosti na rodiči.
17. 5. 2023 at 18:36
Dětský oportunismus si teda já představuji trochu jinak než v záměrném zneužívání rozvodu rodičů dle toho, kdo „dá víc“. A model, který nastiňujete, by se teoreticky dal aplikovat i na dospělé děti, co se také kolikrát nedokáží zbavit své emoční závislosti na rodičích.
17. 5. 2023 at 19:46
jo, to platí i pro dospělé děti, které si to nesou z dětství a nemají sílu na přehodnocení manipulace. Manipulace až v dospělosti sice také není vyloučena, ale je výrazně méně častá, už trochu chybí motivace. Ale s přetrváváním manipulace z dětství třeba až do padesáti let dítěte jsem se setkal.
17. 5. 2023 at 21:30
Chybí motivace? Co takhle třeba se „pomstít“ tomu druhému tím, že s ním jeho dospělé dítě zpřetrhá vazby, a neposkytne mu tak potřebnou pomoc ve stáří nebo nemoci?
16. 5. 2023 at 20:21
Ústavní soud odnětí dítěte posvětil, ani mu nevadilo, že ani ospod, ani soud dítě před odnětím nevyslechly, nezjistily důvody zdrhnutí od otce. Přes jejich proklamace, že nucení dítěte k plnění rozsudku musí mít své hranice, tak ani to, že dítě nebyli schopni přesvědčit otec, opatrovnice, soudní vykonavatel, ani policajti, že ke zlomení dítěte bylo nutno použít policejních chvatů a násilí, tak přesto matce kladou k tíži, že to nezvládla ona. Po tomto násilném odnětí dítěte od matky k otci začal porušovat rozsudek pro změnu otec a dítě matce odmítá předávat ke styku, dítě společně s tím zážitkem fyzickým násilím policajtky psychicky zlomil, takže už vzdalo snahu utéct od despotického otce, donutil dítě u znalce nakydat na matku, znalkyně z toho vyvodila, že dítě manipuluje matka a doporučila pouze telefonický styk s matkou. Soud obratem otci vyhověl a nařídil pouze telefonický styk. Několikeré maření styku otcem soud nechal zcela bez pokuty, vše zamítnuto, ačkoliv předtím otce sám vyzval k plnění rozsudku. Fakt strašný případ, otec navíc není ani biologický, a dítě má u matky sestru. Soudce mladý chlap, evidentně na to nestačí, teď se čeká, co s tím provede odvolačka.
17. 5. 2023 at 7:30
Hrozný, ale běžný postoj médií a otcovské veřejnosti. S podobně oidipovskými postoji k případu, když se podaří otci přesvědčit soud a policii, že u lidí(na rozdíl od zvířat)
„DÍTĚ PATŘÍ OTCI A JEHO RODINĚ“,
tak otcové se začnou anti-evolučně stavět na stranu matky ovládané Globálním rozvodovou degenerativní mafií.
Váš poslední žijící zakladatel organizací za otcovství, mateřství, rodiny, zastavení degenerace a obnovení evoluce mozku pedagóg Ing. L. Balvín.
17. 5. 2023 at 9:25
V tomto případě ale nejde o otce, ale o bývalého partnera matky, který nemá s dítětem žádnou biologickou vazbu, je pouze matrikový. Dítě je nyní zcela odděleno od biologické rodiny.
17. 5. 2023 at 11:12
Díky za upozornění, že otec je „pouze“ matrikový. Je dobré, že na tento dnešní další problém poukazujete.
V době evoluce civilizací tento problém byl vyřešen tím,že dítě patřilo muži a jeho rodině na základě biologie. Když to nebylo možné, tak na základě práva otčíma, který si dítě osvojil. Nic nové – ale tisíci lety ověřené, že to bylo pro evoluční vývoj dětí a lidstva nejlepší řešení.
Pozor pro zastánce Západního i Východního extrémistického rovnostářství . Macecha byla a je pro děti otcovi většinou smrtelným nebezpečím …
Vaše ÚMS-HPR, Klub žen a matek ÚMS
19. 5. 2023 at 9:18
Pro Fialu, jiní odpovědní rodiče to správně vědí. Za děti a jejich výchovu jsou rodiče zodpovědní do jejich zletilosti a pak jsou jim nadále dobrým příkladem, oporou a průvodci v životě. Pouze nezodpovědný rodič by přestal s výchovou ve 12-ti letech dítěte.
19. 5. 2023 at 10:10
Může nepřestat, ale pokud vím, tak i dobrovolníci se shodnou, že s dvanáctiletým dítětem už stejně nikdo nic moc nezmůže, a že osobnost se utváří primárně v nejranějším dětství. I proto se třeba v minulosti kritizovalo dávání dvouletých dětí do školek.
19. 5. 2023 at 10:45
I starší dítě lze vychovávat a usměrňovat, případně vymezovat hranice. A na osobnost to vliv má. Sice ne tak významný jako v nižším věku, ale stále to dítě ovlivňuje, zejména na úrovní racionální a volní.
19. 5. 2023 at 10:55
Spíš pokoušet vychovávat a usměrňovat. A to se mu může dostat i od rodiče, u kterého se rozhodne po rozvodu žít. Nutit náctileté soudní cestou nebo policií ke styku s rodičem, kterého odmítá, je cestou do pekel. Jen se to proti tomu otci nebo matce otočí.
20. 5. 2023 at 18:23
A když bude chtít ve 12 letech jít bydlet do squatu, tedy nebude chtít respektovat ani jednoho rodiče, tak ho taky nebudeme nutit žít u rodičů? To je přeci pitomost. Do 18 let by si dítě fakt nemělo vybírat mezi rodiči, to je zlo nejvyššího kalibru. K takové volbě je dítě oprávněno pouze ve stejné situaci, která by vedla k odnětí dítěte z úplné rodiny. Tohle přenášení rozhodování na děti je prostě svinstvo, které je příčinou větší psychické zátěže, než nucení k pobytu u normálního rodiče. Prostě dávat dítěti na výběr, který rodič ho bude vychovávat, vede k tomu, že ho vychovává zpravidla větší svině.
21. 5. 2023 at 8:32
To je něco jiného. Takhle stále bydlí u jednoho s rodičů. Ale pokud dítě například utíká z domova a projeví vůli bydlet třeba u příbuzných, tak vím i o případech, kdy se rodiče po dohodě s prarodiči nebo strýcem a tetou domluvili, že bude náctiletý po nějakou dobu bydlet u nich. Častokrát to jenom přispělo zlepšení vzájemných vztahů, protože si obě strany od sebe takříkajíc oddychly. Jako fakt chcete za pomocí policejních donucovacích prostředků vozit dospívajícího k rodičům, aby od nich zase utekl, a zase byl k nim přivážen?
21. 5. 2023 at 11:27
V daném případě bylo použití policejních donucovacích prostředků zcela zbytečné. Ono by stačilo, kdyby soud svolal jiný soudní rok s pohovorem s dítětem (jak ostatně matka soudu navrhla) a tam mohlo dojít ke zjištění názoru dítěte, ujištění, že k jeho postoji se bude přihlížet, a současně k předání otci. To se ale soudci a ospodu v tomto případě nehodilo, oni potřebovali dostat z dítěte názor až po převzetí dítěte otcem, tedy opětovně po psychickém zlomení odporu dítěte k otci. Proto použili násilí bez pohovoru s dítětem před výkonem rozhodnutí odnětím. A názor zjišťovali až poté, co otec dítě opět ovládl a měl v ruce papír od soudu, že dítě matku dlouho neuvidí, který dítěti prezentoval v tom smyslu, že dítě nemá šanci svou vůli prosadit. V takové situaci prostě 12leté dítě nemá sílu vzdorovat a sdělit skutečné přání a postoj, podrobí se a přizpůsobí situaci, aby přežilo. Jde o brutální manipulaci s názorem dítěte ze strany soudu a OSPOD s využitím znalkyně.
21. 5. 2023 at 12:42
Jinými slovy v daném případě byl otec despotická zrůda mající vzato, že daná dívka je jeho majetek. Doufejme, že mu to jednou vrátí. Nejlépe by ale udělala, kdyby mu začala utíkat, a dělat problémy tak, aby si toho všiml OSPOD, a došel k závěru, že je pro ní otec špatný.
21. 5. 2023 at 22:11
To právě udělala. A s následkem policejního násilí. Takže teď už k tomu odvahu nemá, protože očekává, že by ji zase policisté násilím otci vrátili. A navíc čelí obavě, že by matka šla do vězení, kterou v ní vypěstoval otec. Dívka je dozorována i ve škole, kde má otec nasazeného spolužáka udavače, takže dítě nemůže ani matce zavolat z telefonu kamarádky, protože otec se to hned dozví. Míra duševního násilí na dítěti a zásahů do jeho soukromí je skutečně neobvyklá a zřejmě proto pro soudy neuvěřitelná.
20. 5. 2023 at 4:46
Objektivní výzkum odborních elit . historie i součastnosti dospěl k nezvratným poznatkum, že cesta do pekel (degenerace) je feminismus a feministická výchova.
Pan Jan Fiala je představitel cesty do pekel. Bohužel pane Fialo. Ale děkujeme Vám za odvážný názor většiny, kterým bludný názor vtloukají do hlav bulvátní média jako je předvším TV, rozhlas atd.
S pozdravem
Poslední žijící(nezavražděný) zakladatel organizací Unie (svaz) otcu. Únia mužov Slovenska před víc než 35 lety Ing. L. Balvín (pedagog…) v.r.
22. 5. 2023 at 11:30
Normalni dite normalnich rodicu ma rado oba rodice, a chce byt s obema rodici. A takovych rodin je pred rozchodem – no, nebal bych se rict 100%. Ten „zazrak“ vyvinuti despoticke zrudy :), s kterou dite dle sveho „nazoru“ nechce byt, se zpravidla stane az po rozchodu, pote, co se dite dlouhou dobu „necha“ u rodice, s kterym nasledne byt chce. Cimpak to asi je?
Jak pise vys DS – rozhodovat podobne veci podle PRANI deti je zverstvo na jejich dusich. Prihlizet k jejich „prani“, zkoumat pohnutky techto prani – to ano. Ne rozhodovat podle nich. Soucasna rozsirujici se praxe rozhodovat dle „prani“ cim dal mensich deti vede neomylne k cim dal vetsimu rozvijeni ovlivnovani deti, vybirani snazsich cest detmi („despoticky“ otec nuti udelat vsechny ukoly a ucit se, domaci prace … – matka ne).
Soudy bohuzel se SZR pracovat neumi, zasahuji prilis pozde, necitlive – viz i tento pripad. To jsou ale pouze nejkriklavejsi viditelne pripady. Mnohem castejsi je, ze to rodic vzda, omezi svou peci na posilani par penez .. Je to tak pro dite lepsi, protoze to bylo podle „jeho prani“? Bude takovy rodic radostne podporovat i dospele dite, pomahat mu? Bude takove dite podporovat rodice, pomahat mu?
23. 5. 2023 at 8:48
Nevěřím, že děti milují oba rodiče stejnou měrou. Vždy je tam někdo, koho mají radši.
23. 5. 2023 at 9:54
2jf: Ale to, ze maji nekoho „radsi“, prece neznamena, ze je potreba toho druheho (ktereho maji take radi) z vychovy vyloucit, cas s nim zminimalizovat, nebo uplne eliminovat.
Nechat deti vybirat „ten NEBO ten“ je … zkratka tfuj.
23. 5. 2023 at 10:13
Proč? Je-li rodič v pozici toho, který je míň preferován, ať si sám sáhne do svědomí. Nazapomínejme, že děti jsou doživotní věřitelé svých rodičů, a mají plné právo jim klást podmínky.
23. 5. 2023 at 14:15
jf – “ Je-li rodič v pozici toho, který je míň preferován, ať si sám sáhne do svědomí.“
Ale tfuj, tfuj, tfuj. Je videt, ze jsi zadne deti nevychovaval. Napriklad deti, kdyz byly male, chtely vzdy usinat se mnou a vypravet pohadky ode me. Mam to snad brat jako dukaz toho, ze byla matka horsi, a ma si sahat do svedomi?? To by asi rodice v uplnych rodinach meli asi zjistit co nejdriv, kdo je vic preferovan, a ten druhy by se mel zacit stydet a na deti radeji nemluvit a nesahat a nekoukat?? 🙂
„Nazapomínejme, že děti jsou doživotní věřitelé svých rodičů, a mají plné právo jim klást podmínky.“
??? Co je tohle za vymysl? :-))
23. 5. 2023 at 14:17
Všichni jsme se přeci na svět dostali proti své vlastní vůli, ne?
23. 5. 2023 at 22:55
tedy nevím jak ty, ale já jsem při svém početí nějak svou vůli neprojevoval. Byl jsem docela potichu a čekal, co se z toho vyvine. Jen mě pak nasralo, že mě máma vyšoupla z toho tepla do zimy a ještě neoblečeného…. 🙂
23. 5. 2023 at 22:56
Tedy jf je asi na plech, jak dneska perlí…..
23. 5. 2023 at 15:30
2jf:
Uaaa, no tak to je argumentacni kotrmelec – spis pro zasmani.
– takze „ja na svet nechtel – tak mi obetuj zivot svuj“ „zustanu na svete jen pod podminkou, ze na me prepises dum a pujdes bydlet pod most?“ „musis mi koupit kolo, abych te mel rad“ ?
Nebo jak si takove opravnene kladeni podminek mam predstavit :)?
23. 5. 2023 at 16:27
Neberme to zas až tak moc ad absurdum. Spíš jsem chtěl poukázat na to, že rodiče tu jsou pro děti, nikoliv děti pro rodiče, a že zájem dítěte je vždy nadřazený zájmu rodiče.
23. 5. 2023 at 22:51
zájem dítěte je vždy nadřazený zájmu rodiče? Aha, tak zítra jdu přepsat všechny své nemovitosti na děti, protože jejich zájem je nadřazen mému. A jejich zájem trčet na mobilu je nadřazen mému zájmu vyhnat je vyvenčit psy. No chtěl bych vidět tvou výchovu s tímto přístupem. Jo, některé soudy se tak chovají, a když dítě řekne, že se rodiče bojí, že na něj zařve, když neodloží mobil ani po čtvrté výzvě, tak prostě takového rodiče s radostí a lehkostí odříznou. Přece dítě má právo poroučet rodiči, jak ho má vychovávat. Na tu povinnost dítěte dbát svého rodiče a podřídit se jeho výchovnému vedení se velmi často zcela zapomíná.
24. 5. 2023 at 8:39
No jestli regulujete dítěti čas strávený na mobilu, pak je jedině dobře, že Vás soudy z jeho výchovy vyloučily. Místo abyste byl rád, že se dokáže samo zabavit, tak byste ho posílal venčit své psy, které jste si sám z plezíru pořídil. Namísto, abyste peníze utracené za krmivo, veterináře a poplatek za psa investoval do dětí, tak je dáváte do nějakého zvířete. Hanba.
24. 5. 2023 at 8:45
Ano, zamenovani prani ditete za jeho zajem je dnes pomerne caste, a podle me velice nestastne. Jak u opatrovnickych soudu, tak obecne ve vychove a spolecnosti.
Udelam malou odbocku treba do finskeho skolstvi – dlouha leta (dosud) davaneho za priklad, opevovaneho … inkluze, deti se uci „co chteji“ (prominte mnoho zjednoduseni), nejsou „stresovane“ znamkami. Informace, ze cela generace zacina znalostmi a vykonem pokulhavat, ted zacinaji po cca 20-ti letech pomalu vylezat na povrch :(.
Takze ano, zajem ditete dulezity je, muze byt i dulezitejsi nez zajem rodice. Ale je nutne nezamenovat ho s pranim, skutecny zajem ditete mnohdy jde naopak proti jeho prani (napr. institut porucnictvi – nekdo spravuje diteti majetek, nedopusti aby ho dite utratilo v 16-ti za porsche – ackoli by si to dite pralo).
24. 5. 2023 at 9:01
Sorry, ale mnoho rodičů se právě chová tak, jako by jejich zájmy byly nad zájmy dětí. Například si pořídí psa, ale chtějí, aby jim ho venčily děti. Nebo si pořídí mladšího sourozence, ale starat se o něj musí starší sourozenec. Nebo pošlou dítě na tábor, ale ne proto, že by tam dítě chtělo, nýbrž aby od něj měli „klid“. Nebo třeba dělají rozdíly mezi sourozenci. Nebo si skrz děti realizují své sny. Například matka baletka trvá na tom, že i její dcera musí tančit jako ona, a nejlépe se stát slavnou. Co, že holka třeba pomýšlí na kariéru účetní nebo zdravotní sestry. Prostě matka rozhodla a bastafidli.
24. 5. 2023 at 11:31
2jf – no tady se opet projevuje, ze si deti nikdy nevychovaval. Pes temer vzdy je na prani deti (s tim, ze sice slibuji, jak se budou starat, vencit, krmit …. ale rozumny rodic vi, ze temer vsechna pece bude na nem – presto psa „povoli“ /pece o zvire, alespon minimalni, muze byt dulezitou soucasti vychovy/). Vi, ze pes prinese i jemu krom starosti i radosti. No a to je prave ta povinnost, vychova – vyhnat dite od mobilu, aby slo vyvencit toho psa, co strasne chtelo … a posledni dobou na peci trosku zapomina.. S peci o sourozence to same – uci to dite, upevnuje vztahy mezi sourozenci. Kazdy rodic cast pece o sourozence na dite prenasi. Zadny rozumny, co znam, svuj podil pece rozhodne na dite neprenasi, rozhodne ne proto, ze by se ho chtel zbavit.
Kariera – ano, nekdy promitani snu muze byt pres, lamani do kariery co dite nechce. Ale i tady – malokdy bez obcasneho nuceni rodicu dite dokaze svuj talent a potencial rozvinout. Nekdy se muze na rodice i zlobit, ocenit to az zpetne, nekdy to neoceni vubec … vetsina rodicu ale rozumnou miru zna. Tabor – take neznam rodice co by tam posilali dite na to se ho „zbavit“ (na to byva tabor drahy). A ano, znam mnoho, co tam dite poslou, ackoli moc nechce. Vetsinou se vraci nadsene – i to je pro nej cenna zkusenost.
24. 5. 2023 at 12:42
Každý rodič? Moje babička tedy na strejdu nikdy část svých povinností vůči mamince nikdy nepřeváděla. Nesmíš se řídit heslem „Podle sebe soudím Tebe“. 🙂 Jinak ačkoliv jsem měl šťastné dětství, i já se ve svém okolí a bohužel často i v příbuzenstvu setkával s případy rodičů, kteří se zcela očividně prosazovali na úkor svých dětí, a dokonce se tím i veřejně chlubili.
24. 5. 2023 at 15:40
2jf: „…Moje babička tedy na strejdu nikdy část svých povinností vůči mamince nikdy nepřeváděla…“
aaaa 🙂 … takze vzhledem k nedostatku vlastnich zkusenosti, gratuluju k vlastnictvi „stroje casu“, a dukladnemu prozkoumani detstvi sve matky a stryce, a objevu, ze stryc nikdy se segrou nesel sam ven, ze nikdy nepovozil kocarek, ze ji s nicim nepomohl. Je mozne mu to zavidet?
Za me uz staci, kazdy soudny clovek si jiste z tehle diskuze udela obrazek sam …
24. 5. 2023 at 15:42
Strejda je o 6 let starší a ano, opravdu nikdy kočárek nevozil, a s o šest let mladší sestrou ven nechodil, protože měl své vlastní plány. Víc k tomu nemohu říct.
24. 5. 2023 at 7:56
Zajímavá debata. Musím dát částečně za pravdu panu Fialovi. Má pravdu, že dítě izolované 12let od otce přidělením otci nemá šanci být úplně vychované v člověka. Ale částečně ano.
Na základě historických u dnešních utajovaných odborných vědeckých poznatku učím už víc než 50 let i v mnou založených rodinných organizacích v Československu.
Váš Ing. L. Bavín (vzdělaním pedagóg – evolucionista) a zakladatel Hnutí za zastavení degenerace a obnovu evoluce mozku.