MPSV
–
Nejen rodičovský příspěvek, ale nově také příspěvek na bydlení a přídavek na dítě, vyřídí klienti pohodlně z domova prostřednictvím Klientské zóny Jenda. Nejčastější forma pomoci domácnostem se tak stává dostupnější. Žádosti jsou nyní plně digitální nejen pro klienty, ale i pro Úřad práce ČR. Zaměstnanci nic nepřepisují ani netisknou, všechno funguje digitálně.
Podat žádost v Jendovi můžou všichni, ať už zaměstnanci nebo OSVČ. Jedinou podmínkou je vlastní identita občana, bez které není možné do klientské zóny vstoupit. „Přišli jsme s komplexním řešení pro vyřizování dávek online. Klientská zóna Jenda má mnoho funkcí, které zjednoduší klientům jednání s úřadem. Lidé tak nejen že mohou podat žádost, ale mohou sledovat její stav a hlásit změny. Také je v Jendovi možné doložit čtvrtletní příjmy nebo náklady na bydlení. Tuto možnost mohou využít i ti, kteří žádost podali již dříve na pobočce ÚP. Děláme všechno proto, aby klient v budoucnu vyřešil všechny svoje záležitosti online a na pobočku vůbec nemusel,“ uvedl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).
Klientská zóna Jenda umožňuje vyřídit žádosti o dávky jednoduše a bez nutnosti návštěvy úřadu. Začala fungovat loni, kdy skrze ni bylo možné požádat o jednorázový příspěvek 5 000 korun na dítě. Tuto možnost využilo téměř 600 tisíc domácností. Od letošního srpna mohou klienti přes Jendu vyřídit rodičovský příspěvek. Online žádost o rodičák dnes využívá více než polovina žadatelů. Nově jsme do Jendy přesunuli další dvě dávky státní sociální podpory – příspěvek na bydlení a přídavek na dítě.
Každý, kdo podal svou žádost o rodičovský příspěvek online prostřednictvím Klientské zóny Jenda, dostal po odeslání žádosti možnost vyplnit dotazník, který se nezaměřuje jen na zjišťování spokojenosti, ale také na reálné požadavky na zlepšení či stížnosti. Dotazník vyplnilo více než 8 000 klientů, kteří ohodnotili online žádost známkou 1,4 (klasifikace jako ve škole 1 až 5). V otevřené otázce pak dostali možnost rozepsat, co by v žádosti změnili, případně co jim dělalo při vyplnění žádosti problém. „Dostali jsme skutečně pozitivní odezvu, většina klientů byla velice spokojena a na žádosti by vůbec nic nezměnila. Další nám ale dali cenný feedback, díky kterému jsme pak u vytváření nových žádostí o přídavek na dítě a příspěvek na bydlení dávali pozor například na srozumitelnost formulací, které u rodičáku některým žadatelům přišly složité,“ uvedl vrchní ředitel sekce informačních technologií MPSV Karel Trpkoš.
14. 12. 2023 at 19:06
Tak nám zvolili progresivistickou soudkyni na Ústavní soud. Jo, nominace prezidenta odpovídají i jeho podpoře Istanbulské Úmluvě.