Ing. Aleš Hodina, dr. h. c.
–
V sobotu 27. dubna se v Praze konal další ročník Národního pochodu pro život a rodinu. Na Mánesově mostě jej na chvíli – než ji vytlačila policie – zablokovala skupinka aktivistů a aktivistek, organizovaná jakýmsi anarchistickým a feministickým spolkem. Skandovali při tom hesla jako „Naše těla, naše volba“.
Tito podporovatelé práva na zabíjení počatých dětí (jen u nás jich ročně takto skončí okolo 20 000) přitom paradoxně tvrdili, že zabijákem jsou jejich názoroví odpůrci. V čele své skupinky nesli transparent „Patriarchát zabíjí“.
Největšího překrucování faktů se ovšem dopouštějí tím, že o dosud nenarozeném dítěti hovoří jako o části těla ženy. Počaté dítě přece není nějakým jejím dalším tělesným orgánem! Má svou vlastní, odlišnou DNA, nese v sobě geny jak matky, tak otce. Jak vědci zjistili, někdy i třetí osoby („náhradní matky“, která dítě donosí), to je však už zase trochu jiné téma.
Podstatné je, že z biologického hlediska je počaté dítě novým, jedinečným organismem. Na tom nic nemění fakt, že je dočasně závislé na prostředí těla matky. Polovina na Zemi žijících druhů (třeba jmelí na stromech) v takové závislosti na jiném organismu prožije dokonce celý svůj život, přesto není součástí těla hostitele.
Chybí respekt k životu dítěte danému mu oběma rodiči
„Naše volba“ tak představuje především volbu o životě a smrti někoho jiného. Někoho, na jehož početí se přitom žena předtím podílela, v naprosté většině případů při dobrovolném sexuálním aktu.
Na vzniku nového života se ale vždy nějak podílejí oba rodiče. Přesto může žena sama rozhodnout o jeho zabití nebo přežití, v obou případech i proti vůli otce.
Pokud je tedy podle našeho práva žena neomezenou vládkyní nad životem počatého dítěte a pokud v ní navíc některé skupiny vzbuzují pocit, že ono je vlastně součástí jejího těla, divíme se, že se u tolika žen objevuje majetnický přístup k dítěti? Ten, který se pak projevuje i při řešení porozvodové péče.
30. 4. 2019 at 10:12
Rozporu-mluvné lži. Politický režim a ním zfanatizovaná část zakoplexovaných žen tvrdí, že dítě je majetkem matky na základě stejných duvodu, pro které je tele majektem krávy. Ale potom už netvrdí, že po býkovi kráva nepožaduje, aby jí dával alimenty a zabezečoval lehký život! Feministky, když se po otěhotnění snažíte žít jako samoživitelky – krávy, tak by jste se i měly chít živit jako samoživitelky – krávy.