Jana Pužmanová
3. Z tabulky je patrné, že prioritou osob souhlasících se střídavou výchovou je, aby dítě po rozvodu rodičů neztratilo ani jednoho z nich a aby se mohli oba dva rodiče podílet na jeho výchově.
Tyto dva údaje s největším počtem procent jsou také uváděny jako nesporné a přední klady střídavé výchovy.
Z dalších důvodů ovlivňujících jejich rozhodování uvedli respondenti v následujícím pořadí: možnost výchovy dítěte oběma rodiči a působení jako vzor, umožnění dítěti nestranit ani jednomu z rodičů, zamezení vzniku syndromu zavržení rodiče. Uvedené důvody je možno pokládat za hlavní přednosti střídavé výchovy, neboť pouze nepatrná část respondentů uvedla důvody jiné.
4. Přestože mnozí dětští psychologové doporučují vhodnost zavedení střídavé výchovy až u starších dětí, 45 % dotazovaných si dokáže představit praktikování střídavé výchovy již od 3 – 6 let (45 %) nebo 6 – 9 let (20 %).
Poznámka Střídavky: Téměř 10 % dotazovaných si dokáže představit střídavou péči dokonce už ve věku 0 – 3 roky. Nestor dětské psychologie profesor Zdeněk Matějček k tomu před lety uvedl: „Není biologického a psychologického důvodu, proč by nebyli muži schopni postarat se i o velmi malé dítě.“
Okomentovat