JáRodič.cz
–
Dětský svět v dnešní době do velké míry ovlivňují média a technologie, což se odráží na způsobech jejich trávení volného času, možnostech přípravy do školy, interakci s kamarády a v neposlední řadě na jejich wellbeingu. Nová studie společností ResSOLUTION Group a Nielsen nazvaná Děti a nová média 2023 například ukazuje, že děti ve věku 12–13 let už při přípravě do školy pracují více s online vyhledávači než s učebnicemi a s kamarády denně interagují spíše digitálně než při pohybu venku. Pro komunikaci o školních záležitostech pak zdaleka nejčastěji volí aplikaci WhatsApp, který má velký náskok před Instagramem nebo Messengerem.
Studii Děti a nová média 2023 zpracovaly na podzim tohoto roku agentury ResSOLUTION Group a Nielsen. Tvoří ji čtyři tematické okruhy: volný čas, média, vzdělávání a wellbeing. Její kvantitativní část byla realizována prostřednictvím online sběru dat na vzorku 1 504 dětí ve věku 6–15 let rozdělených do čtyř věkových skupin. Kvalitativní část studie se uskutečnila formou rozhovorů s dětmi – 10 individuálních a 8 etnografických.
Že dnes děti využívají pro zpracování domácích úkolů i další přípravu do školy internet, není žádná novinka. Podle výzkumu však už dnes vyhledávače jako Google nebo Seznam.cz vedou nad učebnicemi a poznámkami v sešitech – alespoň u dětí ve věku 12–13 let, tedy zhruba těch v 7. třídách základní školy. Využívá je 64 % z nich; učebnice a sešity jsou až na druhém místě (54 %). Třetí místo zaujímá další internetový zdroj, a sice Wikipedie. „Dnešní děti mají rády inovativní a interaktivní formy výuky, kdy zadané úkoly vycházejí ze současných trendů, a výuka využívá moderní technologie, jako jsou počítače, interaktivní tabule nebo mobilní telefony, které výuku oživují. Oblíbené jsou také různé edukační mutace elektronických her, jako je například Minecraft Education,“ komentuje výstupy Hana Friedlaenderová z Nielsen.
Ve studii se autoři také zajímali o to, na jakých platformách děti nejčastěji komunikují o školních záležitostech se spolužáky. U dětí ve zhruba 7. třídě je online službou číslo jedna WhatsApp, který k tomu používá 77 % z nich. Necelá třetina si vyměňuje zprávy o školních věcech na Instagramu a více než čtvrtina na Messengeru. Že pro komunikaci o školních záležitostech nepoužívají žádnou aplikaci nebo online službu, odpovědělo pouze 5 %.
K nejoblíbenějším volnočasovým aktivitám dětí všech věkových kategorií však stále patří chození ven s kamarády, i když chlapci ještě o něco raději hrají elektronické hry. Z dětí ve věku 12–13 let chodí denně ven s kamarády pětina, alespoň jednou týdně už je to 76 %. I do těchto aktivit však vstupuje online prostředí. Jak vyplynulo z rozhovorů s dětmi, také při fyzickém setkávání se dnes děti kromě povídání věnují různým online aktivitám na mobilních telefonech, například hraní her nebo sledování videoobsahu.
Děti ve věku 12–13 let se také často ve volném čase scházejí online: 68 % z nich komunikuje s kamarády denně; v týdenní frekvenci je to dokonce 93 %. Podíl dětí, které s kamarády denně komunikují online, navíc s věkem dětí (až do 13. roku) prudce stoupá.
Velké vyžití v online prostoru pro děti představují také sociální sítě: nejvyužívanější je mezi dětmi ve věku 12–13 let TikTok – aspoň jednou za dva týdny ho sleduje 52 % dětí, přičemž výrazněji vede u dívek. Druhé místo patří Instagramu (45 %), třetí Facebooku (35 %) a čtvrté Snapchatu (25 %). Když takový žebříček srovnáme s obdobným pro skupinu dospělých ve věku 45–54 let, který přinášejí data společnosti NADA Research, dostáváme se do zcela jiné reality: u nich vede Facebook (81 %), a přestože na druhém místě vidíme shodně Instagram (40 %), tak třetí místo aktuálně patří Pinterestu (18 %) a čtvrté Twitteru (16 %) – tedy sítím, které v dětském TOP žebříčku nenajdeme.
Převzato z webu JáRodič.cz
2. 2. 2024 at 10:25
Vážení priatelia evolučného otcovstva, evolučného manželstva, evolučnej rodiny a evolučného mozgu.
Článok poukazuje na málo podstatné degeneratívne správanie sa detí.
V skutočnosti degeneráciu spoločnosti nemôže umelá inteligencia, mobily, PC a deti. Za degeneráciu detského mozgu v EU a USA môže v 1. rade to, že vlastníkom detí sa stala duševne, morálne, evolučne, geneticky, telesne a reprodukčne slabšia polovica ľudí.
Napríklad v uvedenej informácii chýba, že deti sú závislé a ovládané mobilmi preto, že ich závislosti učia samice, prípadne aj matky ovládajúce svoje podpapučové pseudo-otce.
Správa tají pred verejnosťou to, že pri komunikácii v mobiloch a aj inde používajú stále viac primitívne jednoslovné, dvojslovné vety a primitívne texty.
Pribúda ľudí s celoživotným detským mozgom. Keď dostanú dlhšiu sms s civilizovaným textom, tak ju nie sú schopné pochopiť. A ak sms aspoň čiastočne pochopia tak dostanú hysterický záchvat a sú schopní vraždiť autorov.
S pozdravom osobne Ing. L. Balvín jediný žijúci pedagóg, avolucionista a zakladateľ organizácií mužov v otcov v Československu pred a po prevrate roku 1989.