• Články
    • Úvahy a komentáře
    • Odborné články
    • Vaše zkušenosti
    • Fungování institucí
    • Zahraniční zkušenosti
    • Zákony, judikáty, vzory
    • Výchova dětí
    • Akce a aktivity
    • Starší nezařazené
  • Právní poradny
  • Diskuse
  • Podpořte nás
  • Kontakt
  • Články
    • Úvahy a komentáře
    • Odborné články
    • Vaše zkušenosti
    • Fungování institucí
    • Zahraniční zkušenosti
    • Zákony, judikáty, vzory
    • Výchova dětí
    • Akce a aktivity
    • Starší nezařazené
  • Právní poradny
  • Diskuse
  • Podpořte nás
  • Kontakt
DomůProměny feministického hnutí
Předchozí v této kategorii Další v této kategorii

Proměny feministického hnutí

20. února 2014

Ing. Ivo Patta

Feminismus a jeho počátky můžeme klást již do 1. poloviny 19. století. První konvent za práva žen se konal v roce 1848. V té době byly ve feministickém hnutí zcela opačné názory na mateřství a děti, než je tomu dnes. Jedna z předních aktivistek a organizátorek konventu v roce 1848, Elizabeth Cadyová Stantonová, nazvala potrat „nechutným a hanebným zločinem“. Další z představitelek raného feministického hnutí bojující za volební právo pro ženy Susan B. Anthonyová na stejné téma napsala: „Žena má strašnou vinu na spáchání skutku, bude tížit její svědomí za života, bude tížit její duši ve smrti.“ Feministky v 19. století vedly kampaň proti potratům a za schválení zákonů, které potraty kriminalizovaly. Myšlení v uvedených intencích se udrželo ve feministickém hnutí až do začátku let šedesátých 20. století. (1)

V 60. letech se setkáváme s novým životním stylem. Mladí ve vyspělých a tedy bohatých zemích Západu se oddali sexu, drogám, masovým protestům proti všemu a všem. Nový mravní kodex chování byl pak odrazem jejich činů, ale nejen to, byl především jejich ospravedlněním. Náhle se ve velmi krátkém časovém úseku setkáváme s morálkou, která je převráceným, zrcadlovým obrazem morálky tradiční. Staré kořeny společnosti i feministického hnutí tím byly vytrženy. Nové kořeny feminismu se zrodily z nenávisti a začaly bujně růst zalévány hojně krví nenarozených. Rodina se stává veřejným nepřítelem feministek č. 1. Linda Gordonová prohlašuje: „Základní rodina musí být zničena.“ V 70. letech píše Robin Morganová: „Nezničíme nespravedlnost mezi muži a ženami, pokud nezničíme manželství.“

Na konci roku 1993 Nancy Lehmanová a Helena Sullingerová pustily do světa manifest Deklarace feminismu:

Manželství existovalo ku prospěchu mužů a právně potvrzovalo metodu ovládání žen…. Musíme pracovat na jeho zničení…. Konec instituce manželství je nutnou podmínkou osvobození žen. Proto je pro nás podstatné dodávat ženám odvahy k opouštění svých manželů a k tomu, aby nežily v osobních svazcích s muži…. Celé dějiny musejí být přepsány s ohledem na útlak žen. Musíme se vrátit ke starodávným náboženstvím ženského pohlaví, jakými bylo čarodějnictví. (2)

Uvedený citát je otřesný, to však nebyl vrchol radikálně změněného, moderního feminismu. Právní poradkyně Catherine McKinnová vyslovila tezi hlásající, že: „Feminismus klade důraz na nerozlišování pojmů prostituce, manželství, sexuální obtěžování.“ (3) Konečným cílem moderního feministického hnutí je pak svoboda, které podle hnutí nelze dosáhnout bez zrušení manželství. (4) K tomu lze jen dodat: Zůstane-li osud národů na moderních feministkách zatracujících manželství a prolévajících hekatomby krve nenarozených ve jménu svobody, nemají národy žádnou budoucnost. Protože z biologického hlediska neexistuje nic, co je tak rychlým identifikačním vzorem špatné adaptace, jako je rozmnožování pod úrovní populační obměny. (5)

Co říci na závěr.

Feminismus se přerodil z hnutí na obranu manželství, rodiny a nenarozených dětí na hnutí likvidující manželství, rodinu a nenarozené děti. Moderní feminismus tak tvrdě pracuje na zániku národů, ve kterých se úspěšně rozvíjí, a žádná z feministek si neuvědomuje, že svou činností automaticky pracuje na zániku moderního feminismu a tím i na zániku svém. Feminismus dneška a jeho prostředky (zničení rodiny, antikoncepce, interrupce, sterilizace) dnes stárnoucí a vymírající křesťanský svět vehementně nabízí třetímu a islámskému světu. Bez úspěchu. Proč by také třetí svět a islám měl akceptovat sebevraždu, mají-li dostat za dědictví zemi, z níž dobrovolně, respektive z rozhodnutí našich žen, odcházíme?

Prameny:

(1) P. J. Buchanan: Smrt západu, Mladá fronta, Praha 2004
(2) Colleton F. T.: Family Is Key to Social Integration, Interim, květen 1998, s. 1
(3) Greenberg P.: American Satire, from Bland to Worse, Chicago Tribune, 18. 11. 1991
(4) Horn, Wade: Supporting Men as Dads Can Benefit Everyone, Washington Times, 8. 2. 2000
(5) Runske Katarina: Empty Hearts and Empty Houses, Britain, Family Publications, 1990

...
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on VK
VK
Email this to someone
email
Print this page
Print

Sdílejte!

Související články

10 mýtů o manželství

Úhrada nákladů zmařené cesty pro dítě

Sourozenci mají právo vyrůstat spolu

Průtahy v řízení u soudů

5 Responses to “Proměny feministického hnutí”

  1. Odpovědět
    Samojed
    20. 2. 2014 at 8:57

    Hekatomba je nějaká nová objemová míra? Jinak souhlasím, že současný feminismus bude zničen, takže musí být zničen včas.

  2. Odpovědět
    Dobroslav
    20. 2. 2014 at 9:22

    Musel jsem se mrknout 😉
    Ale je to tam nejspíše myšleno ve smyslu oběti.

  3. Odpovědět
    stykač
    20. 2. 2014 at 9:47

    Skvěle polopaticky napsané, takto to snad pochopí již každý.
    A toto tvrzení feministek považuji za vtip století: “Manželství existovalo ku prospěchu mužů …”. Jsem zvědav, co budou feministky dělat bez manželství, bez výživného, atd.

  4. Odpovědět
    Tomáš J.
    20. 2. 2014 at 10:11

    Výborný článek, zvláště poslední odstavec. Nezapomínejme ale při hodnocení naší situace na odlišnou, socialistickou variantu feminismu. Když na západě přišla revolta proti tradiční rodině, u nás byla skoro stoprocentní sňatečnost, potraty byly drsně regulovány a rozvod byl společenské stigma. Naše bojovnice za ženská práva berou manželství kladně – jako obohacení a vyšvihnutí se výš, potom se manžel pošle do háje a hledá se nový, o stupínek výš, z bývalého se vysává, dokud je co. Kdepak, naše zlatokopky by to měly bez manželství těžké.

  5. Odpovědět
    Tomáš Holek
    20. 2. 2014 at 14:36

    Nancy Lehmanová, Helena Sullingerová a další považují ideologii, kterou hlásají za správnou. Stejně tak V.I.Lenin, A.Hitler, Pol Pot, Mao se Tun, považovali jejich ideologii za novou etapu a perspektivu pro lidstvo. A ukázalo se, že tyto ideologie jsou jen slepou uličkou a krátkou etapou pro lidstvo. Stejně tak tomu je i s feministickou ideologií.

Okomentovat Zrušit odpověď na komentář

Oblíbené
Nejnovější
  • Pánové, sedejte si do dámských kupé

    13. září 2018

    Poradna: Výživné při střídavé péči

    2. března 2017

    Rozvodovost u nás a ve světě

    5. února 2013

    Poradna: Změna trvalého pobytu

    24. října 2012
  • Žblebt roku 2020: Alena Gajdůšková

    19. ledna 2021

    Plán MŠMT pro rovnost pohlaví k rovnosti nepovede ...

    18. ledna 2021

    Když dcera dospívá

    15. ledna 2021

    Rady starého skeptika budoucím manželům a otcům (3 ...

    14. ledna 2021

Kalendář příspěvků

Leden 2021
Po Út St Čt Pá So Ne
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
« Pro    

Vyhledávání

Nejnovější komentáře

  • Lumír Balvín: Plán MŠMT pro rovnost pohlaví k rovnosti nepovede
  • Tomáš Jadlovský: Žblebt roku 2020: Alena Gajdůšková
  • Cupet: Podle Ústavního soudu není třeba zachovat péči, pouze styk
  • Tomáš Jadlovský: Podle Ústavního soudu není třeba zachovat péči, pouze styk
  • Cupet: Podle Ústavního soudu není třeba zachovat péči, pouze styk

Anketa Střídavky

Máte děti? Kdo o ně pečuje?

Zobrazit výsledky

Nahrávání ... Nahrávání ...

Rubriky na webu

  • Úvahy a komentáře (224)
  • Odborné články (243)
  • Vaše zkušenosti (163)
  • Fungování institucí (126)
  • Zahraniční zkušenosti (87)
  • Zákony, judikáty, vzory (102)
  • Výchova dětí (203)
  • Akce a aktivity (113)
  • Starší nezařazené (1 419)
  • Ostatní (3)
Copyright © 2018 Aleš Hodina info@stridavka.cz
  • Výživné
  • Tátové
  • Ospod
  • Soudci
  • Cochemská praxe
  • Dětská revoluce
  • Domácí násilí
  • Krajský soud v Plzni
  • Hodina změny
  • Prodej obrazu